W kampaniach topowych marek co roku znajdujemy ogromną dawkę zaskakujących wizji i wszystkiego, czego zupełnie się nie spodziewamy. Inspirujące i wywołujące silne emocje materiały reklamowe, to prawdziwe perełki, których nie sposób przegapić.
Wybrałyśmy dla Ciebie 5 kampanii z minionego – 2020 budzących zachwyt, mieszający się ze zdumieniem.
GUCCI
W kampanii marki Gucci pojawił się motyw konia. Nie jest to jednak klasyczna forma – pomysł okazał się dużym zaskoczeniem, ponieważ koń towarzyszy modelom w codziennych czynnościach: razem pływają, ucinają drzemkę na dywanie, jeżdżą samochodem…W kampanii pojęcie równości wychodzi na pierwszy plan, dzięki któremu zrodził się pomysł na tak ekstrawagancją kampanię, za którą stoi znany i ceniony filmowiec Jorgos Lanthimos, znany ze swoich dzieł takich jak “Faworyta” czy “Lobster”.
BALENCIAGA
Obok kampanii, w której modele i modelki wcielają się w role polityków, nie można przejść obojętnie. Do tego idący w parze spot, stworzony na wzór telewizyjnego wydania wiadomości w przerysowanym stylu. Trzeba przyznać, że obok tak szokującej formy prezentacji mody nie da się przejść obojętnie.
Balenciaga jak zawsze potrafi zrobić ogromne wrażenie i wyjść poza schemat.
FENTY
Wolność, to temat, który stał się kluczem do zeszłorocznej kampanii marki tworzonej przez Rihannę. Możliwość wyrażania siebie i oryginalność to dodatkowe wartości, które miały wielki wpływ na stworzenie kolekcji, będącej luksusem w codziennym, prostym wydaniu.
Fenty definiują i tworzą ludzie, którzy noszą ubrania marki. – tak wypowiadają się twórcy marki. Słowa idealnie wpisują się w założenia, gdyż modele biorący udział w nagraniu autorstwa Thurstana Redinga, są oryginalnymi osobami, mającymi swoje niepowtarzalne sposoby na życie i własne historie. Casual w nowoczesnej odsłonie, to kwintesencja piękna i ukłon w stronę prostoty.
LOUIS VUITTON
Luksusowa marka, w sezonie wiosna-lato, zanurzyła się w głębokich, wibracjach kolorystycznych pochodzących z afrykańskiego kontynentu. Historia Benińczyków, została w doskonały sposób przemycona do fotografii autorstwa Leonce Raphael Agbodjelou.
Bogate tło, lokalne kwiaty, ceramika, czy charakterystyczne meble, dodają smaku i w niepowtarzalny sposób podkreśliły projekty Louis Vuitton. Kampania budzi podziw zarówno dla marki, fotografa, a także uroku Afryki, wszystko ze sobą współgra, tworząc niepowtarzalną, ponadczasową całość.
GIVENCHY
Czarno biała reklama, pełna teatralnego klimatu z dawnych lat. Marc Jacobs w kampanii Givenchy, pod okiem Charlotte Rampling miał za zadanie odegrać cały wachlarz emocji: strach, ból, przerażenie i tak dalej, i tak dalej.
Scena praktycznie pozbawiona jest scenografii, można na niej spotkać torebki i buty, które znalazły tu swoje nowe zastosowanie, wcielając się w rolę telefonu. Doskonała relacja między bohaterami hipnotyzuje i nadaje modzie nowego wydźwięku.
Pełna swobody, lekkości i wdzięku reklama to krótkometrażowa uczta, dla miłośników mody ze szczyptą dystansu i żartu. Autorem zdjęć jest Craig McDean, a za całą stronę kreatywną odpowiada Claire Waight Keller.
Te kampanie zapadły nam w pamięć od pierwszego spojrzenia na nie. Ajak mawiał Andrzej Sapkowksi