Jakość i kunszt luksusowej marki Bottega Veneta ceniona jest od lat. Założona w 1966 roku marka czerpie z tradycyjnych, mistrzowskich wyrobów rzemieślniczych, skupiając się na tych skórzanych. Skórzane produkty Bottegi Venety wyróżniają się swoją niezwykłą, bezkonkurencyjną delikatnością i miękkością, a marka chociaż stale się rozwija niezmiennie stawia na innowacyjny design, współczesną funkcjonalność i najwyższej jakości materiały.
W latach 60 marka opierała się na wyplataniu toreb z kawałków materiału metodą intrecciato. To właśnie ten motyw plecionki w delikatnie odświeżonej formie zyskuje uznanie do dziś, stając się pożądaną wizytówką marki. Kultowe torebki takie jak Knot, Cabat czy Veneta do dziś są ręcznie wyplatane, tradycyjną metodą jak za dawnych lat. Można pokusić się o stwierdzenie, że współpraca rzemieślników o niezwykłych umiejętnościach i pełnych pasji projektantów, owocuje luksusowymi produktami w wyrafinowanym stylu.
W ostatnim czasie młody i uzdolniony Daniel Lee został mianowany dyrektorem kreatywnym domu mody Bottega Veneta. Projektant tchnął w markę odrobinę świeżości, zarazem tworząc w zgodzie z latami wypracowanymi charakterystycznymi cechami Bottegi Venety. Najnowsza kolekcja zawiera w sobie esencję marki, łączącą się ze swobodą, celebracją wolności, zmysłowości i wyrażania siebie. Produkty są fantastycznym awangardowym rozwiązaniem, w których jak mówi sam projektant można będzie swobodnie funkcjonować na co dzień.
Lee w swoich świeżych projektach nawiązuje do przełomu lat 80 i 90. Nietuzinkowe i nonszalanckie pikowane klapki na obcasie, o kwadratowym czubku od kilku miesięcy królują wśród instagramowych stylizacji. Kroku dorównują im jak plecione “pompowane” torebki, pastelowe kolory i charakterystyczne, ciężkie łańcuchy. Cała kolekcja obraca się w towarzystwie stonowanych czerni i brązów z pastelowymi smaczkami. Nie zabrakło modnych odcieni błękitu nieba, rozbielonej maliny, a nawet soczystych oranżowych tonów.