Wodospad na kawałku kartonu, stok narciarski na połamanym talerzu, kąpiel nieopodal pingwinów wśród śnieżnego musu. Brzmi jak odrealnione wizje, jednak tym razem to malarska rzeczywistość.
Golsa Golchini to irańska artystka multimedialna, zręcznie łącząca technikę impastu z malarstwem cyfrowym. Wykreowane przez nią stopklatki czarują prostotą i surrealizmem. W końcu kto z nas mógłby się spodziewać alpinistów wędrujących po zgięciach na koszuli, albo narciarzy sunących szybko wzdłuż dłoni…
Technika impastu to motyw przewodni prac Golsy Golchini. Polega ona na grubym, wypukłym nakładaniu farby, co przekłada się na poczucie trójwymiarowości dzieła. Artystka manipuluje narzędziami, osiągając efekt kłębiących się zasp śnieżnych, wzburzonych fal, czy spienionej jak bita śmietana linii brzegu. Krajobrazy jakie rodzą się z zastosowania tej techniki na niekonwencjonalnych powierzchniach prowokują do abstrakcyjnych wizji.
Golsa nanosi postacie przy użyciu transferów atramentowych i wzbogaca je w ręcznie wykonane detale.
Przyglądając się stworzonym przez artystkę przestrzeniom możemy przenieść się do alternatywnego świata, którym rządzi wyobraźnia.
Ułamki codzienności widziane w zupełnie nowych okolicznościach dają możliwość świeżego spojrzenia na otaczającą rzeczywistość.
Miniaturowe wizje sprawiają, że możemy poczuć się jakbyśmy z ukrycia obserwowali równoległy świat, w pomniejszonej wersji.
Artystka traktuje swoje prace jako sposób komunikowania się z obserwatorami o sprawach codziennego życia, które są spoiwem dla nas wszystkich. Dostrzega niezwykłość codzienności, którą dzieli się z nami, aranżując ją w świecie drobnych przedmiotów i osobliwych pociągnięć pędzla.