Czujesz charakterystyczny zapach i wspomnienia wracają, kolejne pociągnięcie nosem i węch przenosi Cię gdzieś daleko, albo zupełnie blisko, tym razem w miejsce, które jeszcze niedawno było na wyciągnięcie ręki. Odpalasz świecę i nagle jesteś w swoim ulubionym barze, albo na sali kinowej, w której przeżywałeś kinomatograficzne zachwyty.
Jak to się dzieje, że zapachy mają tak wielką zdolność teleportowania nas w obszary głębokich wspomnień? Dzieje się tak dlatego, że obszary mózgu, które zajmują się węchem, leżą tuż obok tych odpowiedzialnych za pamięć i emocje.
Niezwykle pomysłowa firma Earl of East stworzyła nową linię świec, o zapachu normalnego życia. Nie ma co ukrywać, zapachy które dobrze nam się kojarzą, wprawiają nas w dobry nastrój. Są też takie, przez które czujemy ścisk tęsknoty, szczelnie zamykamy powieki, by przenieść się głębiej, do świata dobrych wspomnień. Ale zaraz zaraz, o jakich konkretnie zapachach normalności mówimy?
The Festival
Wszystkie zapachy, które tworzą niepowtarzalny klimat festiwalu, nagle zostają zamknięte w niewielkim słoiczku. Zapach spalonej słońcem skóry, miesza się ze świeżo skoszoną trawą, gdzieś w tle przeplata się zapach waty cukrowej z charakterystycznym aromatem burgera z food trucka, a spod tego wszystkiego przebija się woń wilgotnego od rosy śpiwora. Nie da się nie zatęsknić…
The Cinema
Niuch niuch…i jesteś w kinie. Słony popcorn miesza się z zapachem słodkich napojów i klimatyzacji. Już od pierwszych wdechów masz poczucie, że za chwilę usłyszysz szepty z ostatniego rzędu i dyskretny szelest otwieranych przekąsek. Może to dobra okazja, żeby zapalić świeczkę, zrobić popcorn i włączyć ulubiony film?
The Local
Trzask zapałki i przenosisz się do lokalnego baru. W powietrzu unosi się zapach lakierowanego blatu, rozlanego piwa i pomady do włosów. Nagle otacza Cię aura zakrapianego wieczoru w tłocznym, przydymionym miejscu. Najprawdopodobniej nie możesz tam teraz być, ale dobrze wiemy, że możesz dokładnie to poczuć.
Każda świeca produkowana i rozlewana jest ręcznie przez londyńską markę. Świece produkowane są na zamówienie w małych partiach, a dochód ze sprzedaży przeznaczany jest na organizacje charytatywne współpracujące z osobami dotkniętymi skutkami COVID-19.