Dom mody Louis Vuitton po raz drugi nawiązał współpracę z 93-letnią artystką Yayoi Kusama. Najnowsza kolekcja wibruje w oczach feerią barw, a sam budynek największego na świecie flagowego butiku na Champs-Elysees No101 zdumiewa każdego przechodnia.
Moda z artystycznymi motywami
Sztuka japońskiej artystki wyróżnia się mnogością nasyconych kolorów i fantazyjnych, wręcz halucynogennych kształtów. Yayoi wraz z kultową marką Louis Vuitton zdecydowali się tchnąć w świat mody energię tych soczystych barw. Elementy garderoby począwszy od płaszczy, butów i spódniczek, a skończywszy na perfumach, bikini i kolczykach zostały okraszone kropkami, które sprawiają wrażenie, jakby każde z nich zostało oprószone radosnym konfetti. To ciekawa forma reinterpretacji jej charakterystycznych dzieł.
Niezwykła instalacja
Te urocze i zarazem wyraziste elementy rozgościły się nie tylko na ubraniach, ale i na…elewacji pięciokondygnacyjnego budynku, zaprojektowanego w stylu art-deco przez Louis’a-Hippolit’a Boileau i Charles’a Henri Besnard’a w 1912 roku. Cieszący się największą popularnością sklep LV został ozdobiony monumentalną instalacją, składającą się z ogromnej rzeźby przedstawiającą samą artystę, w trakcie procesu twórczego. Wizerunek czerwonowłosej Yayoi Kusama wygląda, jakby zastygł w bezruchu podczas naklejania na budynek kolejnych kolorowych punktów. Nad holem wejściowym unoszą się metalowe balony, a kolorowe kule zdobią sufit.
Rzeźba przestawiająca Yayoi Kusamę pojawiła się również obok London Harrods. Po zmroku na elewacji budynku wyświetlają się abstrakcyjne ruchome motywy nawiązujące do najnowszej kolekcji, która powstała we współpracy Yayoi i LV. Wizerunek artystki pojawił się również w Tokio na ogromnym ekranie drapacza chmur, a także na trójwymiarowym wideo, prezentowanym na budynku Shinjuku. Wszystko po to, by uczcić kolaborację cenionej artystki i jednej z najbardziej rozpoznawalnych światowych marek luksusowych.
Instagram inspirowany kolekcją Louis Vuitton
Najnowsza kolekcja dostępna jest we wszystkich butikach na świecie. Twarzą kampanii została Bella Hadid i Gisele Bündchen. Co więcej, jeśli chcecie, możecie jeszcze mocniej zagłębić się w świecie Louis Vuitton i sztuce awangardowej artystki, korzystając z filtrów na mediach społecznoścowych, inspirowanych jej motywami.
Taka moda potrafi cieszyć.