Sztuka świadomego oddechu, która pomoże Ci być tu i teraz

Oddech. Od niego wszystko się zaczyna. To pierwsze co robimy, kiedy przychodzimy na świat. To nasza życiowa siła. Jest z nami w każdej chwili, dlatego często zapominamy o jego potężnej sile. Świadomie prowadzony może działać jak lek na całe zło.

Pomaga oderwać się od negatywnych myśli, przepędza stres i ułatwia bycie tu i teraz. Jest wsparciem zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Łagodzi lęk i napięcie.  Jest nośnikiem tlenu do naszych tkanek i narządów, dzięki niemu możemy sprawnie funkcjonować, lepiej podejmować dezycje, efektywniej pracować i klarownie myśleć.

Im więcej o nim wiemy, tym bardziej widzimy ogrom jego zalet. Wiedziałyście, że metodyczne oddychanie pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, a także oczyszcza organizm z toksyn i złej energii? 

Oddech to pierwsza rzecz, jaką dostajemy po narodzinach i ostatnia, jaką oddajemy przed śmiercią. To tak proste, że wydaje się bez znaczenia. A jednak jest najważniejsze.

Miriam Dubini
świadomy oddech, sztuka świadomego oddechu, nauka oddechu, joga, medytacja

A więc co zrobić, by w pełni wykorzystać jego wielki potencjał? 

Odpowiedź jest prosta – małymi krokami opanować cenną umiejętność świadomego oddechu. Głęboki, spowolniony oddech stymuluje nerw błędny, co wpływa na odczuwanie spokoju, do tego może obniżać tętno i łagodzić wspomniane objawy stresu.
Dobrymi przewodnikami w nauce świadomego oddechu mogą stać się nasi zaufani jogini i nauczyciele mindfulness. Jednak jeśli chcemy posiąść tę umiejętność na własną rękę, możemy zacząć od kilku prostych ćwiczeń.

1. Znajdź wygodną pozycję. Zamknij oczy. Oddychaj głęboko i powoli. Koncentruj się na każdym oddechu. Jeśli liczenie pomaga Ci skupiać się na byciu tu i teraz dołącz ten sposób do swojej praktyki oddechu. Pozwól, by z każdym oddechem Twoje ciało napełniało się spokojem.


2. Czujesz, że któraś część Twojego ciała jest szczególnie spięta? Połóż się w wygodnej pozycji lub usiądź. Bierz głębokie oddechy, a wypuszczając powietrze wyobrażaj sobie, że z każdym z nich pozbywasz się nagromadzonego napięcia. Zrób miejsce na spokój i pozytywne myśli.

3. Wpleć świadomy oddech w swoją codzienność. Znajdź choć kilka minut by:
-świadomie, powoli i dokładnie wziąć wdech nosem,
-luźno, swobodnie, bez kontroli wypuszczać powietrze ustami,
-stapiać wdech z wydechem w nieprzerwanym kole oddechu.


By poczuć różnicę wystarczy już 20 powtórzeń.

Osoby praktykujące świadomy oddech mają więcej energii, czują się odżywieni i odmłodzeni na płaszczyźnie emocjonalnej i fizycznej. To piękny wyraz szacunku dbania o siebie.

świadomy oddech, sztuka świadomego oddechu, nauka oddechu, joga, medytacja,

Oddychaj. Oddychaj długo i głęboko. Oddychaj powoli i łagodnie. Wdychaj miłą, słodką nicość życia, tak pełną energii, tak pełną miłości.

Neale Donald Walsch
świadomy oddech, sztuka świadomego oddechu, nauka oddechu, joga, medytacja

A teraz weź głęboki oddech i poczuj harmonię. 

Udostępnij ten artykuł
Tagi
Modne i przytulne wnętrze w stylu boho
24 lipca 2021
Nieodłącznym elementem przytulnych wnętrz jest natura. Otaczając się przedmiotami wykonanymi z ...
Read More
Przepis na lody jak z okładki
19 lipca 2021
Przełam pierwsze lody i naucz się kilku prostych przepisów, na ten klasyczny, zimny deser - w sam raz na upalny letni dzień lub jesienny długi wieczór.
Read More

polecamy