Oto kolejny dowód na to, że sztuka Wisławy Szymborskiej jest ponadczasowa.
Tym razem stała się inspiracją do najnowszej kampanii marki YES, która pochyla się wokół wiersza “Portret kobiecy”.
I choć jest to utwór wydany 50 lat temu, to jego treść nadal pozostaje aktualna.
Kobiecość w zgodzie ze sobą
Wiersz opowiada o absurdach społecznych oczekiwań stawianych kobietom i o wynikających z nich frustracji. Dziś możemy to zmienić, możemy im ulegać lub starać się od nich uwalniać i żyć w zgodzie ze sobą idąc własną drogą.
Przypinki z projektu Wisławy Szymborskiej
Owocem współpracy YES x Wisława Szymborska są przypinki, z projektu samej poetki. Wisława Szymborska była wszechstronnie utalentowana — nie tylko literacko, ale i plastycznie. Tworzyła ilustracje, a w latach 60. jej kolaże ujrzały światło dzienne. Na jednej z pocztówek jej autorstwa, którą zaprojektowała dla Joanny Trzeciak, tłumaczącej jej poezję na język angielski, widniała twarz z listkami wyrastającymi z ust. To motyw, który znalazł się w amerykańskim „Miracle Fair”, był uwzględniony w projekcie statuetki Nagrody im. Wisławy Szymborskiej, a teraz dostępny jest w formie pięknych przypinek marki YES.
Marka YES od dwóch lat tworzy kampanię “Jestem kobietą”, zachęcając do bycia kobietą po swojemu.
Wspieramy!